BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 30, 2010

mY BedTIMe sTorY~ story FiVE~

chapter fIvE- Kacakisme vS C Huduh?! O_O



"Waah, teruknya pagi ni, jalan sesak pulak, nasib baik aku xbawa jeep" rungut Tauke Betik sambil menunggang superbike. Jalan kelihatan agak sesak, maklumlah pagi2 semua orang nak pergi kerja. Sampai2 je kat sekolah dah pukul 9. Pintu pagar sudah tertutup, dari jauh lagi Tauke Betik membunyikan horn banyak kali, Pakguard terkejut lalu segera membuka pintu pagar. Tauke Betik terus msuk dan lari masuk kelas. Mathisteori, cikgu math yg berada di kelas seolah sedang menantikan kedatangannya, Tauke Betik tersenyum dan berkata,
"ooh cikgu, awal ckgu sampai hari ni" Cikgu math tersebut merenungnya dan berkata,
"X la, saya dtg mcam biase, awk 2 yg dtg lambat, apa alasan? KNP LAMBAT? " Tauke Betik menggaru kepala lalu menjawab.
"cikgu, cikgu tahu x? tadi kan jalan sesak gila aa, ish2 lepas tu kan, ada gerai kat tepi jalan 2, gerai jual durian.. " Pelajar lain dan cikgu terpinga2..
"Durian? knp dgn gerai 2?" tanya Mathisteori.
"Cikgu tahu x?" Cikgu tu menggelengkan kepala,
"Awak x bgtahu, mcm mn saya nk tahu" smua pelajar tergelak.
"Memang la, ni yg saya nk bgtahu, gerai 2 jual durian mahal gila aa, kalau cikgu nk beli durian murah, cikgu bgtahu saya, bapak saya ada ladang durian besar" Cikgu tu teruja,
"waaah..betul ke? ok, nanti kalau saya nak, saya bgtahu awk, ok duduk dlu" Tauke Betik tersenyum lalu duduk ke tempatnya, dalam hati dia berkata,
"yes, dia dah lupa, pada masa yg sama boleh promote..haha" Tiba2 Mathisteori bersuara,
"sebelum saya lupa . . ." Tauke Betik terkedu,
"Alamak xkan la dia ingat pulak" Tiba2 ada seorang perempuan masuk ke dalam kelas, dia memakai seragam Sekolah Menengah SupersTAr, iaitu sekolah mereka,
"Hari ni ada sorang pelajar baru, Sweetwasabi, sila perkenalkan diri" Sweetwasabi pun tersenyum dan berkata,
"Okay, terima kasih cikgu, nama saya Sweetwasabi" Semua pelajar kelihatan pelik mendengar nama tersebut..Bosclass, ketua kelas tersebut tiba2 mengajukn 1 soalan,
"siapa yg bg nama tu?"
"oh, nama saya ni ayah saya yg bg ye, sebelum ni saya bersekolah di Sekolah Bestari MorningGlory, saya pindah kat sni pun sebab mengikut ayah saya yg telah berpindah tmpat kerja, sebenarnya kan, dlu sewaktu saya sekolah rendah saya pernah tinggal disini" Semua pelajar2 bersorak..tulah tradisi pelajar kelas tersebut, menyorak pelajar baru, tapi salah seorang dari pada pelajar tersebut tidak berbuat demikian, dia adalah Tauke Betik, mukanya masam mencuka, Cikgu math tersebut menyedarinya lalu bertanya,
"Tauke Betik, kenapa muka kamu msam? Ada apa2 yg kamu x puas hati?" Sweetwasabi tiba2 menyampuk,
"Eh, dia tentu marah sebab saya x memberitahu dia yg saya nak datang balik ke sni, kami sebenarnya amat rapat semasa kecil2 dlu, kan? " sambil mengeyitkan mata. Tauke Betik hanya tersengih lalu memandang ke luar. Mathisteori bertanya,
"Kenapa dengan dia ni? tadi ok je, x apalah, kamu duduk dlu, kat mana ye kosong?" sambil mencari tempat duduk yg kosong.
"Maybe dia datang moon kot, eh kat sebelah Betik ada kosong, saya duduk sana ye" lalu segera duduk ke sana sebelum mendapat persetujuan cikgu. Tauke Betik memandangnye dan berkata,
"Cikgu x kata pun yg dia bg duduk sni" Mathisteori segera mencelah,
"x la, ckgu bgi la, apalah kamu ni, okay2 mari kita smbung pelajaran kita, siapa nak jwab soalan ni. 2 darab 1 jwapannya?" semua pelajar mengankat tangan. Manakala di tmpat duduk Tauke Betik, Sweetwasabi berkata,
"Yo musuh rapat, anda rndu aku x?" lalu tergelak sambil memegang bahu Tauke Betik, dia mnjwab,
"haha, btul2 aku sgt rindu sbb dah lama x bergaduh dgn kau, kau pn sme ye?"
"Betul2, nak gaduh x blk skolah nti, eh mn Kacakisme? dlu kita berebut dia" kata Sweetwasabi sambil matanya melilau -liau mencari Kacakisme. Tauke Betik mengeluh dan berkata,
"lebih baik kau lupakn hasrat kau tu, kau akan kecewa nanti"
"KENAPA? dia dah kahwin ke? oh tidak!! " kata Sweetwasabi dgn kelam kabut disebabkn kesimpulan sendiri yg x betul. Tauke Betik segera menyekeh Sweetwasabi dan berkata,
"Aku pun hampir lupa pasal dia, berani kau ingatkan aku, "xlah, dia belum kahwin lg, gila ap da kahwin sekarang" Sweetwasabi masih kelihatan panik lalu bertanya lg,
"Habis kenapa kau sruh aku lupakan dia? knp? knp?" Sekali lg Tauke Betik menyekeh Sweetwasabi,
"Kau tgk mamat 2?" sambil menunjukkan kearah seorang lelaki yg penuh jambang, rambutnya macam sarang tebuan, dia duduk di belakang sekali. Sweetwasabi memandangnya dan berkata,
"EEEEEEE..hodohnya?!! knp dgn dia? dia buli Kacakisme aku ke? sial, meh aku kerjakan dia" dengan segera dia bangun dan menuju ke tempat lelaki tu dan menumbuk lelaki tersebut smbil mengatakan,
"Apa kau dah buat kat laki aku hah? cepat jwab?!!" sambil membelasahnya. satu kelas memandang dia, mereka tercengang. Selepas membelesah dia segera kembali ke tempat duduknya,
"Kau tahu x? kau baru je belasah laki kau 2" kata Tauke Betik dgn bersahaja" Sweetwasabi xfaham maksud Tauke Betik,
"Huh? tlg skit, laki aku Kacakisme, bkn si hodoh 2" Tauke Betik tergelak,
"Tahu pulak kau nama mamat yg kau belasah 2, ni aku nak bgtahu, nma dia sebenar mamat yg kau belasah 2 Kacakisme, tp sekarang smua org panggil dia C Huduh" Sweetwasabi semakin pening, (mmglah, siapa yg x pening dgn cerita belit camni ;p)
"Ceh, berani dia tiru nama laki aku" sekali lg dia pergi ke tempat C Huduh lagi menyekehnya dan segera balik ke tempatnya.
"Oi bongok, C Huduh tu Kacakisme, Kacakisme tu C Huduh mereka adalah org yg sma, bezanya Kacakisme adalah pencinta wanita, tetapi C Huduh adalah pencinta lelaki, laki idaman kita tu dah x wujud lg dah" katanya sambil mengeluh. Sweetwasabi kelihatan separuh mati mendengar cerita tersebut dan berkata,
"Apa dah jd dgn putera aku ni? xkn la dia kecewa aku pindah dlu, lalu berubah" Tauke Betik mengangguk, tiba2 Sweetwasabi tersenyum riang!!
"Betul ke? aku dah agak dah dia minat aku dlu, jgn rsau putera ku, aku dah pulang" lalu tergelak sorang2. Satu kelas memandang gelagat aneh Sweetwasabi,
"Aku belum habis cakap, Memang lah dia kecewa, tp bkn sebab kau" air muka Sweetwasabi berubah, muka Sweetwasabi kelihatan x bermaya..
"Rasanya dia kecewa sebab putri katak yg terpksa pulang ke istana selepas kau pndah, sejak tu dia jd lain.. waah, relaks lah, ramai lg orang kat dunia ni," Sweetwasabi masih kelihatan x bersemangat. Tiba2 kedengaran suara orang menjerit, ia datang dari tingkat bawah.. ia menjerit,
"BOYZ CUTE DATANG SEKOLAH KITA" semua pelajara terkejut lalu memandang ke luar tngkap, Kelihatan Boyz Cute berada di depan sekolah! bersambung lg~


apa yg dia buat kat situ? O_O hehehe..ntahla..korang fkir? heee

1 comments:

saA the fantasy story teller said...

waaa...akhirnye da boleh..xD